Prioritera..

Alla dessa 1000 tankar i huvudet, vad beror det på? Det är så himla mycke som händer och är på gång i mitt liv nu. Så då ligger jag och funderar på allt på kvällarna, tänker alla möjliga tankar. Det är nästan så att jag mår bättre dom dagar jag jobbar jättemycke, som idag, började 9 och jobbade till 18 oavbrutet. Då hinner man inte tänka på allt och så är man trött när man ska lägga sig så då somnar man förhoppningsvis fort. Dom dagar man är ledig går man bara och grubblar över allt och har dåligt samvete för att man inte kan göra något åt det..

Mina prioriteringa borde komma i den här ordningen, men. Som alltid när man säger borde så gör man ju inte så.

¤Gesällen De är det som jag egentligen borde lägga mest energi på. Men för tillfället känns inte de tillräckligt inspirerande. Jag mår mest bara dåligt över det. Och med tanke på mina planer att starta eget och hyra stol så känns det inte som någon panik och det känns verkligen inte värt att jag ska gå och må dåligt över det.


¤ Starta eget De är däremot något som jag vill lägga min energi på. Ju mer jag funderar och räknar och vrider och vänder på saker, desto mer sugen blir jag på det. Jag vill verkligen det!

¤Köpa lägenhet Det vill jag oxå! Verkligen. Men hellst så vill man ju att allt ska vara klart direkt. Allt som måste fixas innan, som tex gå till banken och fixa lån, det vill jag verkligen inte! Jag skulle hellst bara vilja vakna upp och ha en helt ny lägenhet som är bara våran och börja fixa och dona och göra mysigt.

Fortsätter jag på den här listan nu då kommer jag aldrig kunna sova i natt!! Då kommer ännu fler tankar ploppa upp.
Som sagt så borde prioriteringarna komma i den ordningen som jag skrev. Dessvärre så väljer jag att läsa den nedifrån och upp. Mycket bättre!

Har ni upptäkt vad många vuxenpoäng jag kommer få om jag styr upp allt och klarar av det! Och jag som bara fyller 20. Jag är ju inte vuxen. Men har man eget företag, egen lägenhet, gesällbrevet i handen då är man ta me fan vuxen! Å vips så blev jag plötsligt 10 år äldre på bara en sommar!
ojoj...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hjärtat!
Kom ihåg vad mamma har sagt.....en sak i taget så ordnar sig allt. Nr 1 nu är gesällen sen tar vi nr 2 som blir att starta eget och nånstans mitt i mellan så ska du se att det dyker upp en lägenhet som passar er pefekt. Fundera inte så mycket,,,,inget blir bättre av det. Kramisar

2008-04-24 @ 22:03:16
Postat av: Anonym

Thanks :) vi ses på lördag va? Grand?

2008-04-24 @ 22:16:15
Postat av: Carro

det var från mig, tokigt att det inte syns !

2008-04-24 @ 22:16:42
URL: http://carolinea.blogg.se
Postat av: Jessica Schön

Ingen orsak! :)

Jadu, fick erbjudandet av dem där, att ta över efter den andra som hade vaxningarna tidigare. Sedan har dem hjälpt mig starta eget, eller ja... Jag är endast momsregistrerad. :) Så jag bokför och redivisar, bara. Bokföringen har jag inte ens lärt mig ännu, tar nog lite tid :S Men det går bra iaf.. Även om det är ganska svårt. :P

Något mer du tänkte på? :)

2008-04-24 @ 23:46:44
URL: http://salongjessica.blogg.se
Postat av: S Ä Ä N D I E.

Vill du följa med ut i helgen? ;) Jag & Ewe som ska ut. Sorry för att det är med kort varsel.

2008-04-25 @ 08:39:58
URL: http://www.sandratofalt.blogg.se
Postat av: Jessica Schön

Starta eget? Vad vill du starta då? :)

2008-05-05 @ 10:44:33
URL: http://salongjessica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0