Leva livet..

Nu ska jag vara lite djup för en gångs skull..
Men i fredagskväll när jag låg i Johans knä i soffan hemma hos mamma och pappa mitt ute i skogen började jag fundera på en sak. Det här med att leva livet som alla säger. Vem vill egentligen supa skallen av sig, festa dygent runt, ligga här och där, shoppa upp alla penagr på skit och aldrig ta vara på sig själv? Jag kallar inte det leva livet. Det är absolut inte det livet jag vill leva.

Så varför säger alla "passa på att leva livet medans du är ung"??

Livet kändes så mycket mer meningsfullt när jag låg där i Johan knä, med mjukisbyxor, på mamma och pappas soffa ute i skogen. Kalla mig tråkig men det är mer värefullt än en kväll på krogen.

Finns stor risk att folk uppfattar mig som en gammal nucka nu men då får de väl vara så. Självklart tycker jag att de är kul att gå ut med kompisar ibland men det är inget liv jag vill leva.

Vad betyder leva livet för er?

Kommentarer
Postat av: elin

faktiskt heeelt sant!

2008-08-04 @ 21:42:41
Postat av: Stina

förstår precis.

Lördagen spenderades med grillning hos Jocke och Marie. Avslutades mot Tobbes axel i soffan i Hedesunda *

det är vad som gör livet värt att leva.

2008-08-04 @ 21:46:54
URL: http://stinakampe.blogg.se/
Postat av: molle

Håller med dig i ditt inlägg . Leva livet borde ha en annan betydelse, typ, gör det som får dig att må som bäst, nåt du trivs med! Min lördag spenderades i soffan med Kristoffer framför 2 sjukt bra hyrfilmer, med massa chips och flott. de är mitt liv de! :D:D

2008-08-04 @ 22:08:49
URL: http://mollee.blogg.se/
Postat av: ☆ s a n d o r a k

Jag kan ta det när vi ses =)



Ja, hellre en myskväll hemma med den/dem man älskar än att supa skallen av sig & må piss!

2008-08-04 @ 22:40:55
URL: http://sandorak.blogg.se/
Postat av: Emelia

Härligt att höra att någon i ens egen ålder tycker så! precis så känner jag med! :)

2008-08-05 @ 01:31:19
Postat av: Camilla

Håller med!



Att komma hem efter en jobbig dag på jobbet och mötas av sin son som blir jätteglad när man kommer hem. De är grejer de! :)

2008-08-05 @ 07:32:13
URL: http://annacamilla.blogg.
Postat av: Mamma

Visst kan det vara skönt med en kväll hemma med sina nära och kära. Lungt och skönt, det är sånt som kallas kvalitetstid. Man laddar sina batterier och har ork att tag i vardagen igen.

Alltid lika roligt att ha er hemma.

Kram på dig gumman

2008-08-05 @ 08:26:22
Postat av: Ida Legeryd

Jag håller verkligen med dig till 100% Johanna! Jag tänker ofta sådär jag med. Du är inte ensam om att tänka på det sättet ;)

2008-08-07 @ 22:04:47
URL: http://idalegeryd.blogg.se/
Postat av: fia

Vem har sagt att leva livet är att "supa skallen av sig, festa dygnet runt, ligga här och där och shoppa upp pengar på skit"?? Jag hänger inte riktigt med. "Leva livet" för dig kan vara en helt annan sak för nån annan, det är en personlighets fråga. "Lev livet medans du är ung" för mej betyder res, skapa kontakter, upptäck nya platser, innan man sen skaffar familj och då inte kommer ha dom möjligheterna.

2008-08-09 @ 14:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0