Måste man välja vilket liv man vill leva?

Efter alla som ska flytta och prova lyckan på annat håll så började jag fundera över mitt eget liv.
Är jag tråkig?
Jag känner inget behov av att åka bort ifrån mina vänner och jobba på nå konstigt jobb för att tjäna mer pengar och kunna åka utomland. Jag kanske är skittråkig och feg. Vad vet jag. Självklart skulle jagg oxå vilja kunna åka till massa spännande länder och uppleva massa saker.Inte behöva bekymra mig om morgondagen utan bara ta det som de kommer..

Men efter många tankar fram och tillbaka om att jag var fast i mitt jobb, att jag aldrig skulle kunna åka på roliga resor, att jag var världens torraste människa, så kom jag fram till att jag är nöjd med litt liv som det är.

Jag har mitt företag och jobbar med det jag älskar, jag har en lägenhet och världens underbaraste sambo, jag har bil och tjänar tillräkligt med pengar. Och framför allt så har jag mina vänner.
jag kan oxå utan problem åka utomlands 4 veckor om året. och samtidigt ha den tryggheten att jag vet att jag har mitt fantastiska jobb, bil, lägenhet, sambo och vänner när jag kommer hem!

Så slutsattsen är, jag är nöjd med mitt liv. Fick bara lite smått panik när alla började röra på sig så hastigt och det kändes som att jag skulle sitta fast här för all framtid. Men så är de ju inte.
Man behöver helt enkelt inte se allt så svart eller vitt. det finns många fina nyanser av grått oxå!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har jobbat 12 timmar idag så jag borde ha slocknat så fort jag la
huvudet på kudden, men de har faktiskt motsatt effekt. Det går inte att varva ner.
Och med alla dessa tankar farande runt runt i huvudet så gick det absolut inte.
Men nu när jag har fått skrivit av mig lite så kanske det går lättare att somna.
Så nu ska jag göra ett nytt försök.
ingen får ta illa upp över de jag har skrivit. det är absolut inget illa
menat till någon på nåt vis om de nu skulle uppfattas så!
Och heder åt den som orkade läsa hela det här inlägget!
*Godnatt-

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja gumman,,,,du har väl mycket mer än många andra. Var rädd om det du har. Det är ju precis så som du skriver att man kan göra massor av saker ändå.

Kramisar

2008-08-22 @ 07:21:27
Postat av: Anna-Carin

Vilket bra inlägg du har skrivit. Du har alldeles rätt i dina tankar, livet är inte svart eller vitt bara, utan det finns som sagt många nyanser. Jag är expert på livsnjuta precis när som helst vardag som helg. Det gäller att vara och ha lite roligt, vara underfundig och känna sig tillfreds i livet. Hitta små stunder med mys med sambon/maken. Det kanske räcker en vanlig vardag med ett gott kvällsfika med fina muggar och gott pålägg med ljus tända på bordet och mysa i soffan framför tv:n. Det är inte säkert att de som reser utomlands för att jobba hittar detta.

Sköt om dig !

2008-08-22 @ 08:06:59
Postat av: Jenna

BRA skrivet :-) SÅ sant så!

2008-08-22 @ 09:52:28
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: molle

instämmer helt i ditt inlägg. jag känner inte heller för att sticka iväg och jobba utomlands tex. ysch! borta bra men hemma bäst! ska vinka åt dig :( <3. tänker på dig gumms

2008-08-22 @ 12:25:27
URL: http://mollee.blogg.se/
Postat av: Caroline

hejhej. det där detox du drack förut vart nånstans köper man det? ha det bra.. :)

2008-08-23 @ 23:59:24
Postat av: molle

SAKNAR DIG!!! <3 . kan inte ni komma och hälsa på mig ett tjejgäng framöver (: pussinutten.

2008-08-27 @ 20:16:24
URL: http://mollee.blogg.se/
Postat av: Stina

tack gumman !!

Du har all anledning att vara stolt !

2008-08-28 @ 00:06:17
URL: http://stinakampe.blogg.se/
Postat av: emelie

tack! ja det är kanske dags för det nu...

2008-08-28 @ 17:36:37
URL: http://emwestberg.blogg.se/
Postat av: jo

Kanske jordens långsammaste, men NU har jag hittat din blogg! :) Haha! Och bra skrivet här, för jag är precis lika dan, känner samma sak nu när alla mina kompisar sticker till Norge och annanstans efter studenten. Jag förstår inte riktigt varför? Jag trivs så bra här, under min kork-ek ;)



Pappa sa att han hade träffat dig och Johan på salongen härromdagen när ni hade typ... vattenläcka? Han tyckte ni var himla trevliga!



Vore kul att ses nån gång snart, för jag tyckte vår senaste dubbeldate var skittrevlig!

Puss!

2008-09-03 @ 15:00:29
URL: http://emjoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0