Sjuk..

Jag hatar det! Är inte ofta det händer att jag är sjuk, tur det för det är bladnd det värsta jag vet! Men nu är jag det i alla fall. Försöker kurera mig så gott det går, alvedon, c vitaminbrus, bafusin, esberitox, apelsiner, äpplen, dricker te, ja allt jag kan komma på! Någon som har nå mer tips? Vill verkligen bli frisk nu, på en gång!

Skönt att jag var ledig idag i alla fall. Men på måndag är det jobbet igen så då måste jag vara pigg. Blev inte mycket sova inatt heller, Johan hostar, snarkar för han är så täppt, svettas för att han har feber, är inte lätt att sova då, varken för han eller mig. Stackaren klev upp och gick till jobbet i morse i alla fall.

Får se om vi åker hem till mor och far i kväll eller i morgon. Skönt att få bli lite ompysslad och ta det lugnt när man är sjuk. Det går ju inte här hemma. Tvätten och disken som väntar idag fixar ju inte sig sjävl bara för att jag är sjuk. Tråkigt nog! Det värsta är att man inte blir ett dug hungrig när man är sjuk. och när vi ligger här två sjuklingar bli det ingen mat lagad och ingen mat äten. Är man hos mamma så tvingar hon i en lite iaf fast man inte vill. Och det är ju egentligen ett måste att äta för att bli frisk.

Nej nu måste jag ta tag i tvätten och snyta mig, igen! Har fått sår under näsan nu oxå, typiskt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Färskpressad apelsinjuice(hemmapressad), vitlök och vodka. Hjälper mot allt har jag märkt.

2008-03-14 @ 19:40:48
URL: http://elinbollismalmqvist.blogg.se
Postat av: stina

du måste bli friskis nu Fislisa !

2008-03-14 @ 23:52:26
URL: http://stinakampe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0