Guilty conscience..

Gårdagen var en tung dag. Ovisshet och oro. En av tjejerna på salongen har varit med om en olycka och kommer nu va sjukskriven väkdigt länge.. Tänker på henne hela tiden på jobbet. Jag skulle ha börjat vif lunch igår men fick hoppa in tidigt och lösa allt med hennes kunder. Vilket oxå reulterade i att jag fick jobba hela dagen idag med hennes kunder. Jag kanske är fjantig men jag tycker det är läskigt! Hennes kunder har gått till henne så länge och är lixom så inbitna så det känns att dom tvivlar på mig i börjar. Men alla blev supernöjda idag! Ännu roligare att alla gjorde stora förändringar! Ingen som fegade ur och "bara tog topparna" för att dom fick gå till mig. Mycket lyckad dag!

Men jag har så dåligt samvete.. I torsdag sa jag att jag önskade att det skulle regna pengar över mig och nu står jag med fullbokade listor på salongen, vilket innebär mer mycke mer pengar än vad jag är van vid, på grund av henens olycka! Jag känner mig hemsk!

Shemat för december är underbart (eller inte) från nu till julafton är jag ledig tre dagar. Annars jobbar jag måndag till torsdag 9-20 fedag 9-18 lördag och söndag 10-17. Kul kul! Kommer ligga deckad på julafton! haha!
Men mitt samvete säger åt  mig att inte klaga.
Jag har fått mig en rejäl tankeställare den här helgen. Hur fort livet kan förändras. Jag ska sluta ta saker förgivna och försöka njuta av det jag har här och nu. jag lever alltid i det som kommer hända om 2-3 månader, planerar och tror att allt kommer bli bra då. Fast jag har det helt okej här och nu.

Därför blir kvällen en myskväll med vänner. <3

Kommentarer
Postat av: Lotta

Men usch, hoppas hon blir bättre snart vem hon än är och vad som än hänt !

Jag fick mig också en tankeställare nyligen, tänk att det måste hända något hemskt för att man ska tänka efter och ta vara på dagen !

Men du ska inte ha dåligt samvete gumman, jag förstår hur du tänker.. men nej, ha inte det ! <3



jo, haha, ögonbryna och fransarna blev finfina till slut ! :) fick springa ner till den andra toan för att rädda mitt face.. ;D



vad blir det ikväll då ? det får jag nog veta snart iofs, killarna pratar ju nu ! :)



har hitta julklapp till både mamsen och pappsen idag, så nu kan jag slappa av lite ! bara mattias kvar.. Men julstämningen hallå ? Den försvann ju liksom med den lilla snön som kom...



Ha en supermysig lördag nu gumman !

STOR PUSS ! <3

2008-11-29 @ 18:32:00
URL: http://lottanordstrom.blogg.se/
Postat av: Lotta

jo, jag vill ju också köpa något åt mattias familj, alla kompisar, släkt osv osv.. men man blir ju ruinerad här i norge. :)



hittade inget till juldagen, eller provade en massa.. mattias satt och sa att allt var fint.. men nja, inget top notch ! ;D man vill ju vara riktigt snygg och idag hittade jag inget "woow!", får leta vidare !

juldagen är ju ändå en stor dag, kommer hem efter drygt tre månader till alla er ! <3



nu ska vi dricka lite öl, spela pingis och basta och sen kanske gå ut !



vi saknar er !! <3

STOR PUSS !!

/Lotta och Mattias

2008-11-29 @ 20:53:14
URL: http://lottanordstrom.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja, visst är det hemskt vad fort hela livet kan förändras. VI måste alla försöka uppskatta det vi har idag och inte tänka att vi ska göra det ena och det andra sen. Då kan det vara försent.

Älskar dig gumman!

Kram mammsen

2008-11-29 @ 22:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0