I love my job..

Vissa dagar älskar jag mitt jobb helt underbart mycke! När man verkligen kan få människor att må bra och bli glada.

Förra vecka kom det in en dam och nästan grät för hon va så missnöjd med håret. Jag rekomenderade henne först att gå tillbaka dit hon hade klippt sig och ge frisören en chans att rätta till. Men hon ville verkligen inte gå tillbaka. Så jag gjorde mitt bästa och försökte få till en frisyr av de hår hon hade kvar.
Det värsta va att hon hade försökt spara ut håret innan och nu var hon superkort igen plus att hon skulle på en arbetsintervju dagen efter.. Stackarn!
När vi var klar så hade hon en frisyr men det va ju kort. Men hon tyckte att det kändes bättre och det va det viktigaste.
Sen i går möter jag henne på stan och hon lyser upp totalt och kommer fram och kramar och tackar mig och säger att hon aldrig har varit så nöjd med håret och att hon känner att den här frisyren är vekligen "hon".
Sånt gör en alldeles varm. Att jag har gjort en människa så glad. Inte nog med det, en halvtimme senare kommer hon in på salongen med en blomma. Hon ville att alla skulle veta hur duktig jag var och att hon va så himla nöjd. Då vet jag inte riktigt vad jag ska säga! jag menar, det är ju mitt jobb att göra folk fina i håret och göra dom nöjda!


Fick iaf en jättefin blomma och ett kort fär det stod "Du är en ängel! Du åstadkom mirakel!" Gulliga!

Dagen idag började med sovmorgon! Underbart! Sen myslunch med Stina. Torsdagar är vår lunchardag :) Sen va det bara treviga och nöjda kunder på salongen idag. Alltid roligt! Johan har äntligen kommit hem nu och hunnit åkt igen! haha träning bara så han kommer tillbaka snart.
Själv sitter jag och klunkar tranbärsdryck. Guess why?! johanna har glömt att kissat. FYY!

Nu måste jag springa på toa.. IGEN!!


Kommentarer
Postat av: elin

gud va roligt!!! va duktig du är gumman =) & vilken gullig som verkligen visade att hon blev så glad!

jag tror inte man fattar hur mkt man kan göra för folk för att få dom att må bra och känna sej fina.. det är helt sjukt egentligen!

2008-11-27 @ 19:57:09
URL: http://berglundelin.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vad roligt att även de på salongen fick veta vad nöjd kvinnan blev. Och du gumman,,,,,,,,,du är jätte duktig. Du passar väl dig så att det inte blir lika som förra gången? med kisseriet alltså Puss och kram

2008-11-27 @ 20:15:10
Postat av: natta

den går väl framåt! :P ska kolla på tapeter i morgon tror jag. Sen golvet har vi tänkt att ta sist. så man inte repar det när alla vitvaror och sånt ska in :) PUSS!

2008-11-27 @ 20:36:47
URL: http://nmagnusson.blogg.se/
Postat av: Stina

Tack för lunchen : )

2008-11-27 @ 23:25:19
URL: http://stinakampe.blogg.se/
Postat av: Lotta

ja skulle det gå så skulle vi dra här och nu gumman ! :D

vad gör du/ni ikväll ??

här är det lugna gatan, mattias sover till och med, haha.

så jag funderar på att göra desamma snart, lite ensamt här.. :)



hoppas du har myys !!

STOR PUSS !!

2008-11-29 @ 00:04:44
URL: http://lottanordstrom.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja, men happy thoughts (eller hur det stavas ?).. tänk thailand dom dagar det tar emot så blir dagarna lite lättare ! :)

Haha, lite coolt att ni båda drömde om det ! ;D coolingar !



vad har ni för väder hemma ? här är det GRÅTT och regn.. man mår bättre av att ha gardinerna fördragna faktiskt.. det sägs att Stavanger har 265 regndagar per år.. det är inte dåligt det eller, haha. fifan !



johanna seriöst, mitt hår ser ut som crap, jag hoppas du har en liten tid över till mitt ris när vi kommer hem ?! ;D



ååh, det dumma med kollektivliv är att man inte kan gå på toa när man behöver... här sitter jag och håller på att kissa på mig, haha.



PUSS PUSS ! <3

mattias hälsade tillbaka, såklart !

2008-11-29 @ 12:39:13
URL: http://lottanordstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0