Hälsokompenserar..

Ja det är vad jag gör  :) Äter massa skit först och sen tränar jag. Det kan man väl kalla hälsokompensation?
Vi var på max idag och åt sen hemma i soffan började jag bli så rastlös så då tog jag mig i kragen och gick och köpte mitt efterlängtade gymkort och började träna direkt. Dum som man är så kör man på med samma vikter som jag hade när jag tränade sist (typ i juni och då hade jag tränat seriöst flera dagar i vecka i ett halvår) jag kommer att ångra det i morgon! Riktigt jobbigt att hålla upp armarna nu när jag skriver. För att inte tala om hur jobbigt det va att tvätta håret!
Men jag tog det lite lugnare på löpbandet i alla fall. Jag brukar springa minst 20 minuter i jämnt tempo men jag fick ge mig efter 10 minuter idag. Fast de var inte konditionen som sa ifrån utan det va benen för en gångs skull. Jag kan nog tacka min pappa för den, rätt så bra,medfödda konditionen. Pappa har typ inte tränat på 15år men när dom skulle söva honom inför en operation frågade dom om han elitidrottade eftersom han aldrig somnade! Om man ändå va så! Men jag ska inte klaga som sagt.

Jag saknar kroppen jag hade när jag dansade! Smidig och vig, långa, slanka och starka muskler och snygg hållning! 10 års slit är nu som bortblåst. Ser inte skymten av de. Det bästa var att jag såg det inte som träning då. Det va något jag gjorde för att jag älskade det, inte för att träna. Åh saknar dansoteket!! För det är där skon klämmer. Ska jag dansa så ska det vara där och ingen annan stans. Annars vore det ju ganska lätt att börja igen. Men vill inte sitta och åka 20 mil flera ggr i veckan. Tyvärr..

Kommentarer
Postat av: E x p r e s s ☆ Y o u r s e l f

Åh, ser att ni ska flytta? :) Vad roligt! Vart i Gävle ligger Nygatan då? Är dte en trea?



Haha, ja ikbväll ska jag unna mig MAX mat :p Vad duktig du är som går på gym. SJälv är jag för lat :p

2008-09-07 @ 19:10:58
URL: http://sandorak.blogg.se/
Postat av: mamma

Du måste ju var rädd om dig nu innan vi ska iväg till Rhodos.......kan ju inte vara skadat när vi ska dit. Det är ialla fall bra att du har kommit igång med träningen igen. Hur än det är så behöver man det. VI hörs sen när du har kommit upp ur sängen =)

Kram

2008-09-08 @ 07:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0