Skattegubbar..

Vi fick besök idag på salongen. En beige gubbe och en grå tant kom in och ville kolla "den gröna boken" personalliggaren alltså. Då sa jag att vi inte använde den längre eftersom det inte finns några anställda på salongen och då behöver man inte skriva i boken. Då kollar gubben på mig och svarar spydigt : jaha och vad är ni då?
Ja vi har egna företag allihopa så de så!
Den här gången låter han skitsur och säger: ja har ni någon legitimation eller något så vi kan kolla vilka ni är, du är ju inte camilla johansson som är född -74 i alla fall. och så kollar han på mig igen. vi har inga uppgifter om att det ska jobba någon mer här.

Tur som jag hade så hade jag både legitimation och registreringsbevis på firman med mig. Så där fick dom! HA!
Uppdatera era jävla uppgifter då så behöver ni inte vara så kaxiga nästa gång.
När dom gick där ifrån var dom helt plötsligt mycket trevligare och dom skulle skicka papper till mig om att jag har blivit kontrollerad och att allt var okej. dom hade inte det med till mig eftersom dom inte visste att jag skulle vara där. Dom lyckades till och med klämma ur sig ett "ha en fortsatt trevlig dag" när dom gick. dom sa det inte högt direkt men dom sa de! Framsteg för så tråkiga människor!

Jobbar det enbart grå och trista människor på skatteverket? Är det något som står som krav när dom söker personal? Man kan börja fundera!

Sen har jag absolut inget emot såna där kontroller. Snarare tvärt om. De borde vara oftare för det behövs verkligen rensas upp lite bland alla frisörer här i gävle. Men dom kan gå en charmkurs innan dom kommer och hälsar på nåsta gång. För otrevlig behöver man inte vara. Dom är inte så omtyckta innan och de blir verkligen inte bättre om man beter sig så där.

Kommentarer
Postat av: mamma

hahaha jag tror bestämt att du mådde lite bra när du kunde snäsa av dom???;)

Det vill jag höra lite mer om när vi ses ikväll

Kram mamsen

2008-09-26 @ 07:09:04
Postat av: natta

haha! :)

2008-09-26 @ 09:42:14
URL: http://nmagnusson.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin Björklund

Hi hi.Bra att du förekom dem. Föreslog du inte lite styling åt de gråa trista människorna ?

2008-09-26 @ 09:48:12
Postat av: elin

gah suck för sånna människor! fan va skönt att du kunde bevisa dej.. hatar när dom är sådär spydiga bara för att dom ser att man är yngre å dom tror sej veta så jävla mkt bättre..



å ja, angående körkortet.. haha jag vet inte riktigt va jag fick det ifrån.. men jag gick till jobbet en dag å det va så jävla kallt åsså såg jag en tjej som hoppa in i en bil å då blev jag så jävla avundsjuk :P hahaha!

2008-09-26 @ 21:16:20
URL: http://berglundelin.blogg.se/
Postat av: Lotta

Heeej !! :D

Hur är allt därhemma ? flyttstädning på hög nivå ? ;P det är det här iaf, på tisdag ska vi flytta in i jättehuset ! :) mattias är sjuk, själv har jag varit ute och sprungit.. nu jäklar ska jag komma igång med träningen ! hoppas allt är bra med er, och du, hur var veckan i solen ?! :D

Puss !!

2008-09-27 @ 17:58:57
URL: http://lottanordstrom.blogg.se/
Postat av: sappe

på dom jävlarna bara!! jag det är bara mjukhuvun och face som jobbar på det där skitstället :D

2008-09-27 @ 19:48:53
URL: http://sandmark.blogg.se/
Postat av: moll

JOHANNA! VIKTIGT. På lördag nästa helg, så spelar

Brynäs - LHC! VI ska gå . Antar att våra grabbar ska gå :D och vi SKA gå gumman. Snällsing! <3 . PUSSPUSS

Lust att dra ihop en fika med lite brudar på måndag? Måste få lite stöd=) Puss

2008-09-27 @ 20:28:06
URL: http://mollee.blogg.se/
Postat av: Nathalie

en uppdatering skulle inte skada, pullan! ;)

2008-09-28 @ 22:12:14
URL: http://nmagnusson.blogg.se/
Postat av: Elin

Fan vad trött man blir på gråa skatte gubbar!!! Varför kan dom inte komma in som i ditt fall på salongen med en vänlig ton?? Det går faktiskt att vara trevlig fast man har ett jobb på skatteverket men det var ju kanon att du satte tanten och gubben på plats hihihi



//Elin

2008-10-03 @ 08:05:08
Postat av: Anonym

Missa inte chansen att vinna Hösten snyggaste snaekers. Allt du behöver göra är allt lämna en kommentar i detta inlägg:

http://justlikealexandra.blogg.se/2008/october/tavling.html#comment



Så är du med o tävlar!



Lycka till... Kramar Alexandra

2008-10-03 @ 08:14:34
URL: http://justlikealexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0