Snow snow snow..

helgen har varit superskön men igår va jag helt slut. Sov ungefär 2,5 timme i fredags natt. Kl 01.45 kom pappa och väckte oss och då va det bara dra på sig tre lager med kläder och hoppa in i bilen och bege sig mot Sveg. Där vas vi hela dagen och åkte skoter och fiskade. Jag fick flest fiskar! Weehoo! Tyvärr så fick johan den största. Har en bild men tänker inte visa! haha!
Söndagen spenderades också på skotern och i kälken. Vi tog en sväng till ijungen och när vi åkte av skoterleden och ut på isen vänbder sig pappa om på skotern och skriker åt oss att hoppa av. Kollar bak och där sprutar det vatten! Att kasta sig ur pulkan va lättare sagt än gjort när jag hade syrrans skoretoverall som är för kort! haha ströp nästan mig själv! Så där stod vi nu med snö upp till låren och vatten till knäna. Nästan iaf. men som tur va så fastnade vi inte! Det har snöat så himla mycke där och snön är så tung att den trycker ner isen och då blir det vatten ovanför isen. tur i oturen så va vi alldeles utanför min farbrors stuga så jag gick in och torkade fötterna lite medans johan och pappa drog en sväng över isen och kollade om vi kunde åka med kälken. Och vi tog oss både fram och tillbaka. med gasen i botten så går det :) hemresan va lite lugnare. då han jag med att fota lite oxå.

     



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0