Lovely Phi phi..

Alltså jag bara älskar Phi phi! Helt jävla underbart! Kho Lipe var verkligen semester, kan tänka mig att det va så som Phi phi var till en början.
Men när vi kom med båten jag och johan (matte och lotta hade dagit en liten visa-tripp till malaysia) så kände vi knappt igen oss. det är helt sjukt vad dom hinner bygga och greja på ett enda år! Men det är hur fint som hellst. Nog för att Thailand är ett jävligt skitigt land men vad gör det när solen skiner? Inte ett dugg!

Idag har vi legat vid härligaste poolen. Ljuvligt. Annars har vi roat oss med att sola och bada, dricka drinkar, kollat på fotboll (försökt hålla oss vakna), utklassat killarna i yatzy, haft dance battle på Banana bar. mer om det senare. I morgon blir det fisketur på en jättebåt. Hoppas komma hem med en riktig baddare som nån restaurang kan tillaga åt oss.

I kväll är det tjejkväll som killarna säger, dvs fotboll och öl. vet inte ja men känns inte direkt som att det är vi som har valt.

Vi hade en helt sjukt kul kväll på banana bar härom kvällen. Träffade på två av lottas kompisar, Malin och sofie, som joinade oss. Först va det crazy battle. Johan matte och sofie mot mej lotta och malin. Drinkar, öl, buckets, allt va tillåtet, De gällde bara att va mest crazy. vår sida avslutade men vattenpipa (som dock inte fungerade) då tror jag dom andra gav upp. Då blev det dans battle istället. hahaha! Vi underhöll hela stället. Tjejerna mot killarna. Så jävla roligt! Måste nog oxå påpeka att vi tjejer vann. va iaf vi som fick gratis shots och buckets :) Så vi kan nog ta åt oss den äran!

Sen har vi haft shoppingtävling. Ni som känner matte och johan vet att allt är tävling. och hur dåliga förlorare dom är så reglerna ändras jämt och ständigt. ibland är det antal saker ibland den som gör av med mest pengar och sen helt plötsligt va det ingen tävlig alls! haha men även där står nog jag och lotta som segrare. Phi phis afförer kommer sakna oss. Dom som jobbar i affärerna känner oss väl vid det här laget.

Nu måste jag gå och hämta ut mer pengar och sen hem och duscha innan United matchen.

Grattis till mamma och syster oxå! Har dåligt samvete för att jag inte har varit hemma och grattat er! Allra helst syster som blir stor på riktigt! Lovar att ringa dig i kväll. Tänkte göra det igår men gissade på att du va upptagen :)

På måndag lämnar vi Phi phi för nya äventyr. Inte riktigt spikat än men antingen Kho phangan eller Kho tao eller Kho samui. Lite veliga av oss. I let you know! Vet att jag har lovat bilder oxå men datroerna är så sega och solstolen lockar mig mer än datorstolen. Förresten så vet jag inte om jag har en enda bild med mig på. Typ 2 kanske. Alltid jag som håller i kameran så man kan ju undra om jag ens har varit med! haha

PUSS ALLA!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ahhh äntligen ett inlägg...som vi har väntat. Tycker mig känna igen Johan och Matte =) vilka dåliga förlorare. Jag förstår verkligen att solstolen lockar mer än datorstolen så vi får titta på bilderna när du kommer hem istället. Skönt att veta att allt är bra med er. Här hemma har vi strålande vårväder idag. Allt är bara bra.

Hälsa alla.

Puss och kram på dig gumman.

Miss you!!!

2009-03-14 @ 15:09:07
Postat av: Hellan

ÄLskade johanna. gött o läsa att ni har det bra, fortfarande. tror inte att det kan bli annat heller så att.. fan va jag också vill! utomlands nu.

inte svenska skit vädret, speciellt inte småländska blasket.

Hälsa allihopa; Aspen, Matte o hans fruga!

Jag tänker på dig o saknar dig gumman.

KISS

2009-03-14 @ 17:45:03
URL: http://hellanshell.webblogg.se/
Postat av: Carro Asp..

Härliga tiiider. Fy bubblan va gött ni verkar ha det :) Jag vill också. Hoppas vi kan ta en åktur ihop någon gång framöver ;) Själv sitter jag hemma en lördagskväll och skriver på projektrapporten, kul liv tror du.. Ta hand om er och ha de så fantastiskt bra !

PUSS !

2009-03-14 @ 23:25:27
Postat av: Lovisa

Tycker mycket om det du skrev! Skojigt att se lite schyssta saker och inte endast det vanliga grejerna som man kan läsa om varenda dag. ;)

2010-12-01 @ 11:57:37
URL: http://jade.se/reseguide/phuket

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0